Vaig néixer a Barcelona l’any 1970. He viscut a Barcelona, ​​Albons (Girona), Estats Units, Índia, Oaxaca i el Distrito Federal, Mèxic: país que des de fa molts anys considero casa meva. Sóc novel·lista, i també escric literatura infantil, literatura juvenil i assaig; edito antologies, investigo i faig periodisme. La meva obra ha estat duta al cinema i al teatre, i també ha estat traduïda a diversos idiomes.

Com una altra manera de pensar i entendre l’escriptura, dono cursos de pensament i creació literàries que utilitzo per buscar aplicacions pràctiques en la construcció de pau; i dirigeixo, coordino i capacitar projectes de voluntariat contra diferents violències, desigualtats i exclusions socials; especialment a través de l’art, el periodisme i les humanitats.

El 2007 vaig fundar el Col·lectiu FU, però també he creat altres projectes com l’Escuela Dinámica de Escritores amb l’escriptor Mario Bellatin o el projecte Contra el bullying amb la Fundació Futbol Club Barcelona; altres recorreguts d’estudi; i he estat mestra universitària.

He parlat sobre la meva feina i la meva manera de pensar-la a molts llocs del món: Harvard, la UNAM, Columbia University, Saint Andrews, la UNESCO, Amnsitía Internacional, l’Auditori de les Mares de Plaça de Maig, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona o el Palau de la Moneda, entre d’altres.

Novel·la, assaig, literatura infantil i juvenil, teatre i cine.

Investigació, opinió, crítica i anàlisi. Premsa escrita, ràdio i televisió.

Creació i pensament literari contra la violència.